full screen background image

menu|english

THE VOID, in which the cackling of art theory echoes. 18 maart t/m 3 april 2011, W139 Amsterdam, Nederland.

'The Void' was onderdeel van een groepstentoonstelling van Sandberg Instituut studenten, deze situatie onderzocht bewust het tonen van kunst, de kunstenaar die zijn/haar werk laat zien en de plaats waar kunst tentoongesteld wordt. Daarnaast probeerde ik een alternatief te vinden voor de rol en de context van kunst. De gehele interventie bestond uit verschillende onderdelen, zoals wandelingen, presentaties, video's en ander web georiënteerd materiaal.

'The scenery' is een digitaal videodagboek onderdeel van 'The void' en bevat teksten uit e-mails en videoregistraties van mijn (trein)reizen naar vergaderingen die gehouden werden om de tentoonstelling in W139 te organiseren.

http://www.edwinstolk.nl/thescenery.htm

Een 'white cube' presentatie is op 18 en 19 maart getoond bij W139, het was de eerste van zes kleinere groepstentoonstellingen. Deze tentoonstellingen werden door Yael Messer (SKOR) and Christina Li (BAK, Utrecht) samengesteld. In deze setting heb ik het werk 'Untitled' gepresenteerd. Twee brieven die ik eerder van het Sandberg Instituut had ontvangen, één brief die mij vertelde dat ik niet was toegelaten en een andere brief die mijn toelating bevestigde. Tegelijkertijd met de tentoonstelling publiceerde ik deze twee brieven online, om zo de impact van on- en offline presentatie te onderzoeken.

http://www.edwinstolk.nl/whitecube.htm

'Infiltration' is getoond tot en met 24 maart in het Foam fotografie museum. Een reusachtige foto van mij, gemaakt door mijn vrouw Hristina Tasheva werd daar tentoongesteld.

http://www.edwinstolk.nl/infiltration.htm

Tijdens de tentoonstelling The Organisation_Mobile office was aanwezig in en rond de tentoonstellingsruimte. Op deze manier konden mensen geïnformeerd worden over de intenties van De organisatie. Na verschillende verzoeken bij de leiding van W139 werd mijn wens om in hun kantoor plaats te nemen voor deze ontmoetingen afgewezen. De kunstenaar en zijn werk horen in de tentoonstellingsruimte.

Aimless trajectory II bestond uit een serie wandelingen. Deze wandelingen startten vanuit W139 en gingen zonder bestemming de stad in. Deze beweging van deelnemers weg van de tentoonstellingsruimte waren hier een belangrijk statement.

video | video | images | web